تاثیر ژل رویال بر روی عوارض جانبی بیماری دیابت

 

ژل رویال نه تنها در درمان دیابت موثر است بلکه با اثرگذاری بر روی عوارض جانبی ژل رویال، تلاش می کند تا این بیماری و مشکلات ناشی از آن را به طور کلی درمان کند.


وقتی صحبت از درمان دیابت به میان می آید، همه یا استفاده از انسولین یا داروهایی می افتند که برای کنترل بیماری دیابت سودمند هستند. در واقع این داروها اثرگذاری خاصی روی درمان دیابت ندارند؛ بلکه با مکانیسم هایی که دارند، به کنترل این بیماری کمک می کنند. این در حالی است که ماده ای مثل ژل رویال می تواند با روش های مختلفی به درمان دیابت بپردازد. یکی از مهمترین ویژگی های استفاده از ژل رویال برای درمان دیابت، تاثیر این ماده بر روی عوارض جانبی ایجاد شده توسط دیابت است.
وقتی فرد به دیابت مبتلا می شود، عوارض مختلفی در بدن او به وجود می آید. مشکل بزرگ اینجاست که این عوارض، خود عاملی برای تشدید بیماری دیابت هستند. به همین علت اهمیت زیادی دارد که بتوان این عوارض را کنترل کرد. یکی از دلایلی که توصیه می شود از ژل رویال در کنار روش های درمانی دیگر برای بهبود دیابت استفاده کنید، اثرگذاری ژله رویال بر روی عوارض جانبی ایجاد شده توسط این بیماری است.
در این مطلب به اثرگذاری ژل رویال بر روی 3 مورد از عوارض جانبی دیابت می پردازیم. با مطالعه این خواص ژل رویال احتمالا متوجه می شوید که چرا ژل رویال می تواند تا این حد به بیماران دیابتی کمک کند. شاید بد نباشد قبل از مصرف ژل رویال برای درمان دیابت، موارد ذکر شده  در این مطلب را نیز مطالعه کنید.

کنترل وزن بیماران دیابتی به کمک ژل رویال
یکی از مشکلات جدی بیماران دیابتی، اثرگذاری این بیماری بر روی افزایش وزن است. اکثر بیماران دیابتی به مرور زمان با اضافه وزن بیشتر مواجه می شوند. همین اضافه وزن نیز عاملی برای تشدید دیابت است. در نتیجه باید تا جای ممکن تلاش شود تا وزن کنترل شده و فرد بیش از این چاق نشود. پس از کنترل وزن، فرد باید تلاش کند تا وزن خود را کاهش دهد تا درمان دیابت امکان پذیر شود. در همه این زمینه ها ژل رویال می تواند نقش مهم و موثری ایفا کند.
در این زمینه تحقیق جامعی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ایران انجام شده است. در این آزمایش، اثرات مکمل ژل رویال بر روی بانوان مبتلا به دیابت نوع دوم انالیز شده است. البته این مطالعه بقیه اثرات ژل رویال را نیز مورد بررسی قرار داده است. در این تحقیق 50 زن مورد مطالعه قرار گرفتند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند؛ عده ای از مکمل 1000 میلی گرمی ژل رویال استفاده کردند و گروه دیگر از دارونماها مصرف نمودند. این مصرف تا 8 هفته ادامه پیدا کرد.
نتیجه بسیار جالب بود. در گروهی که از مکمل ژل رویال استفاده کرده بودند، میانگین وزنی کاهش پیدا کرده بود. این در حالی بود که در گروه دارونما، شاهد افزایش جزئی وزن بودیم. از این آزمایش و آزمایش های مشابه در سراسر دنیا می توان نتیجه گرفت که ژل رویال در کنترل وزن بیماران دیابتی موثر بوده و می تواند این عارضه جانبی را در این افراد برطرف کند.

برطرف شدن مشکلات جنسی در مردان
ایجاد مشکلات جنسی مردانه چه در زمینه میل جنسی به همسر و چه از نظر کیفیت اسپرم برای باروری، از جمله عوارض جانبی دیابت است. افرادی که به دیابت نوع دوم مبتلا می شوند، با مشکلات شدید به ویژه در کاهش میل جنسی مواجه خواهند شد. همین موضوع کیفیت زندگی زناشویی را در این افراد کاهش می دهد. ابتلا به دیابت تاثیر مستقیمی روی وزن بیضه و تحرک اسپرم ها می گذارد و همین موضوع باعث ناباروری در مردان یا کاهش کیفیت اسپرم نیز می شود.
ژل رویال به عنوان یک ماده موثر در تقویت قوای جنسی در مردان، نقش مهمی در حفظ کیفیت قوای جنسی در مردان دارد. به طور کلی مردان سالم هم با مصرف ژل رویال می توانند به درمان ناباروری یا افزایش قدرت جنسی خود بپردازند؛ اما این موضوع برای مردان مبتلا به دیابت اهمیت بیشتری پیدا می کند. ژل رویال یکی از عوارض جانبی دیابت که آسیب زدن به سیستم تولید مثل مردانه است را به مرور زمان رفع می کند.
در این زمینه تحقیقات زیادی در ایران، ترکیه، چین و چند کشور دیگر به عمل آمده است. هرچند این تحقیقات عموما در سطح موش های آزمایشگاهی بوده است؛ اما نتایج بسیار امیدوارکننده بوده اند. در یکی از این تحقیقات که بر روی موش های مبتلا به دیابت انجام شد، 100 میلی گرم ژل رویال به ازای هر 1 کیلو وزن، به موش ها داده شد.
نتایج این آزمایش فوق العاده بودند. تقریبا تمامی پارامترهایی که دیابت بر روی آنها اثرات منفی می گذارد، مثل وزن بیضه ها، تحرک اسپرم، یکپارچگی دی ان ای، سطح MDA بافت بیضه ای و... با مصرف ژل رویال بهبود پیدا کرد. به نظر می رسد خواص ژل رویال برای رفع عوارض جانبی دیابت بر روی سیستم تولید مثل و تمایل جنسی مردان، جدی است. هرچند نیاز به تحقیقات بیشتر بر روی نمونه های انسانی وجود دارد؛ اما شواهد حاکی از اثرگذاری این ماده بر روی این عوارض دیابت است.

جلوگیری از آسیب های اکسیداتیو در کبد
سومین مشکلی که باعث ایجاد مشکلات فراوانی در بدن افراد مبتلا به دیابت می شود، آسیب های اکسیداتیو در کبد و پانکراس است. در این زمینه نیز تحقیقات زیادی به عمل امده تا از عوارض جانبی دیابت کاسته شود. یکی از مواد موثر برای جلوگیری از آسیب های اکسیداتیو ژل رویال است.
محققان دانشگاه ارومیه ایران در مطالعه ای بر روی موش های آزمایشگاهی مبتلا به دیابت دریافتند که مشکلات ایجاد شده در کبد این موش ها پس از یک دوره مصرف ژل رویال به صورت مداوم، بهبود پیدا کرد. در این تحقیق مشخص شد که استفاده از ژل رویال می تواند سطح کم FRAP 9 و سطح زیاد مالوندر آلدهید درون کبد و پانکراس را که به دلیل دیابت ایجاد شده، بهبود بخشد.

ژل رویال نه تنها در درمان دیابت موثر است بلکه با اثرگذاری بر روی عوارض جانبی ژل رویال، تلاش می کند تا این بیماری و مشکلات ناشی از آن را به طور کلی درمان کند. در این زمینه تحقیقات زیادی به عمل آمده و هنوز هم این تحقیقات در جریان است.